Tuesday, June 22, 2010

You Never Realize, do you ???

Bangun pagi tepat2 pkul 6.30 pg, itu pun xlain x bukan, ibu yg kejutkn, solat dlm keadaan mamai yg melampa, and lebih teruk kalau ibu x kejutkan, xmungkin dapat bangun dgn sendiri..lepas solat subuh, cepat2 gulung sejadah and then tarik selimut tidor atas katil semula...

Lepas tu, skali lagi ibu yg kejutkanjugak, suruh b-fast and bersiap2 mandi and suruh ikut dia pergi kelas fardhu ain @ surau dekat dgn rumah aje..dgn rasa berat hati and rase terpaksa lg bertambah perasaan x ikhlas, aku pun ikut kan aje, dgn muka yg masam mencuka n muka selebet and sembap nmpak gilerrr baru bangun tidor..

Kelas fardhu ain habis dlm pkul 11, balik rumah aku teruskan rutin normal aku : j-drama on9, mmg syokk gilerrr melayan..sedang overdose syokk melayan drama then suddenly 'najah, tlg masakkan nasi'..bertambah keluhan yg melampau, aku buat aje..lepas lunch, rutin seharian berjalan seperti biasa..

Malam akhirnya tiba, during dinner time, we all enjoy bersharing cerita rutin seharian yg masing2 ketinggalan sambil makan, smpai satu masa aku disuruh buang sisa makanan org ramai, mengeluh bkn main kuat lg..then lepas makan naik atas and selepas solat, ibu suruh ambilkan segelas air utk die..sekali lagi buat tapi x ikhlas..

i guess it never occurred to me..if only i am doing all of what i was doing sincerely..dgn niat yg betul

Bangun tidur, kalau aku bangun dgn sendiri, for sure ibu xkan rasa marah dgn perangai aku..pergi kelas fardhu dengan lebih perasaan ikhlas, malaikat rakib mesti lebih laju mencatat amalan aku dgn lebih laju : pergi kelas fardhu ain dengan perasaan ikhlas, masakkan nasi, buangkan sisa makanan, ambilkan air utk ibu...semuanya, if only i reallized that i should be more sincere, i may get the most wonderful rewards from Him..kadang2 kita sedar dan tahu, tapi kita selalu lupa, and kadang2 kita bukan lupa, tapi kita selalu buat2 lupa...so jawapannya, muhasabah diri ok..utk org ramai dan diri aku jugak..

Memanglah rugi najahraihananasir rutin seharian yang kau buat :
kalau lah kau lebih ikhlas buat segala benda yg disuruh....kalaulahhh...

You never realize, do you????????

No comments:

Post a Comment